Pravilnikom o tehničkom pregledu vozila  koji je usvojen 5. maja, a na snagu stupa 5. jula ove godine predviđena je obaveza za vlasnike automobila starijih od 15 godina da dva puta u toku kalendarske godine obavljaju tehničke preglede svojih vozila. Radi se o meri koja će, po ko zna koji put, dovesti do otimanja novca od najsiromašnijih, pre nego što će doprineti bezbednosti u saobraćaju.

Odbor za saobraćaj Pokreta slobodnih građana nema ništa protiv mera bezbednosti u saobraćaju, ali samo onda kada su one svrsishodne i kada imaju adekvatno socijalno-ekonomsko utemeljenje. U ovom slučaju, to definitivno nije slučaj. Da je aktuelnom režimu zaista stalo do bezbednosti saobraćaja, danas ne bismo živeli u državi u kojoj je rupe na putevima gotovo nemoguće zaobići, gde glavni auto-put više liči na alternativni pravac i gde ljudi ginu zbog loše signalizacije i neodržavanja puteva i saobraćajne infrastrukture.

Uvođenje dodatnih nameta jednom od najsiromašnijih naroda u Evropi svakako neće doprineti rešavanju svih tih problema, bez čega ne može biti bilo kakvog govora o bezbednosti saobraćaja. Konačno u prilog našem stavu idu i sve relevantne statistike o uzrocima saobraćajnih nesreća. Prema zvaničnoj statistici, stanje tehničke ispravnosti vozila je prema učestalosti tek 9. faktor koji utiče na saobraćajne nezgode.

Iako se SNS hvali usklađivanjem sa propisima EU i navodno teži političkoj i pravnoj integraciji u nju, Odbor za saobraćaj PSG podseća aktuelni režim da ne postoji nijedna država u Evropi koja nameće obavezu da se na tehnički pregled vozila ide dva puta godišnje,  tako da uvođenje te mere za automobile starije od 15 godina nema bilo kakvo uporište u evropskom zakonodavstvu i zbog toga je treba i odbaciti. Aktuelnu vlast bi trebalo da brine i podatak da u Srbiji više od 30 odsto automobila čine automobili stari preko 15 godina, što takođe nije slučaj nigde u Evropi.

U državi koja otima od svojih građana, gde su prosečne plate ispod 200 evra i gde je gorivo najskuplje u Evropi, dodatni nameti ugrožavaju sve, osim pripadnike vladajućeg kartela kojima će novi novčani priliv poslužiti kako za nove kampanje, tako i za saniranje pogubne ekonomske politike.Vlast uporno skriva podatak da 3. decembra ove godine dospeva rata evrobondova u iznosu od milijardu dolara koja je posledica pogubne politike ovog režima. Ovom i sličnim  merama, vlast po već oprobanom modelu želi da sve te obaveze prebaci na teret građana, pokušavajući pri tom da ih ubedi da je to za njihovo dobro.

 

Konačno, Odbor za saobraćaj Pokreta slobodnih građana ističe da je kvalitativni pristup tehničkom pregledu vozila daleko značajniji za bezbednost saobraćaja od povećanja broja tehničkih pregleda u toku jedne godine. Ukoliko je automobil  stariji od 15 godina, a pri tom još i tehnički neispravan, on ne bi smeo proći ni prvi detaljni tehnički pregled. Uz standardno održavanje vozila i redovne servise kod ovlašćenih servisera i zamenu dotrajalih delova svaki automobil će svakako ispuniti standarde i norme bezbednog korišćenja za jednu kalendarsku godinu.

Prema tome, jasno je da se ovde radi o dopunskom prikupljanju novca vladajuće kamarile a na štetu građana Srbije. Uzevši u obzir zvanične podatke o broju automobila starijih od 15 godina i cene jednog tehničkog pregleda koja bi trebalo da iznosi oko 30 evra, dolazi se do podatka da bi navodna briga za bezbednost u saobraćaju na svakih 6 meseci punila džepove SNS klana sa oko 20 miliona evra. Da li je to ono što želimo?

 

PSG Odbor za saobraćaj